söndag 19 april 2009

Jumper stl 74-80 - SÅLD




En flerfärgad och flermönstrad trikåjumper i omlottillusionsmodell i storlek 74-80. Alla tyger är i 100% bomull och i trikå, bortsett från muddarna som är av muddväv. Tvättas i 40 grader med liknande färger. Maila eller ring vid intresse! För den som är intresserad följer nedan en historia om hur denna jumper blev till. Mycket nöje!

Historien om denna Jumpers födelse är ganska intressant, om än irriterande. Det är nämligen så att från första början skulle detta bli en omlottbody i storlek 50-56. När jag dock klippt ut alla delarna så såg jag ju att dessa var alldeles för stora för en 50-56:a. Nåväl tänkte jag och kom underfund med att det helt enkelt fick bli en 74-80. Jag meckade med kantband och tryckknappar och när sista tryckknappen skulle tryckas fast så hamnade den såklart på sniskan med hälften av taggarna utanför. I min frustration att försöka få bort den och sätta dit en ny så hade jag hål på tyget och det gick inte att rädda. Ok, tänk om, det får bli en omlottröja istället. Jättebra, tänkte jag och satte dit en ny tryckknapp. Kalasfint blev det. När jag sedan skulle fota tröjan till hemsidan skulle jag öppna upp den och fota insidan, vad händer då? Jo tryckknappen sitter så hårt så jag river återigen sönder tyget och denna gång kändes det bara hopplöst. Jag var så nära att slänga hela skapelsen men bestämde mig till sist för att sätta dit en mudd nedtill och helt enkelt kalla det för en Jumper. Så mycket tid och frustration till något som egentligen hade gått blixtsnabbt!

Jag är dock nöjd med resultatet. Det ser fortfarande ut som en omlottröja, trots att den måste träs över huvudet för att få på. Det blir som en illusion helt enkelt. Jag gillar färg -och tygkombinationerna skarpt. Såld på tradera.

Inga kommentarer: