fredag 27 mars 2009

Maxi-Bo skötväska - SÅLD


Framsida. Justerbar axelrem.

Fodrad insida med resårfack för extrakläder, mellanmål, blöjor, tvättlappar m.m.

Veckla ut hela locket och du får en skötbädd som är mjuk och härlig tack vare dubbel stoppning. Bädden är i plastad froté som går att ta bort och tvätta.

Tack vare tryckknappar behöver du inte veckla ut hela "skötbäddslocket" för att plocka upp saker ur väskan. Locket fungerar helt enkelt som ett lock när det inte agerar skötbädd. Längs väskans kortsidor finns två resårfickor perfekt för förvaring som du behöver nå snabbt, som nappar eller vattenflaskor.


Close-up på tryckknapp och sidoficka med resår.

Och det obligatoriska märket såklart.

Jag kallar den här modellen för Maxi-Bo. Maxi som i gigantiskt stor och rymlig, Bo som i Bosse. Väskans tyg, både ytter och fodertyg är från IKEA. Väskan är stoppad med vitt filttyg för stabilitet och mjukhet. Röda kantband och plastad froté samt tryckknappar och väskrem från Furulunds har jag också använt. Spännena har jag tagigt från en gammal väska jag hade hemma. Väskans har måtten 45 x 30 x 17 cm. Skötbädden är 45 x 77 cm. Inspiration till väskan har jag fått från Cecis Egna hon gör jättefina grejer. Jag har dock gjort om mönstret en aning. Den går utmärkt att hänga på vagnen (bild kommer). En skötväska från mig går att få i i stortsett vilket tyg du vill, du kan även kombinera olika tyger. Väskan ovan är som sagt en Maxi-Bo och rymmer massor. Du väljer storlek och tyg efter behov och jag syr upp åt dig. :) Jag har även en annan skötväskmodell på g...håll till godo. Såldes på tradera.

Inga kommentarer: